آشنایی با محیط کار فلش

آشنایی با محیط کار فلش

 

آشنایی با محیط کار فلش

قسمتی از متن: پس از اجرای فلش MX، ار منوی فایل، گزینه New را انتخاب کنید. صفحه جدیدی مانند تصویر زیر مشاهده می‌کنید. این تصویر قسمت عمده محیط کار فلش و از اجزا و پانل‌های مختلفی تشکیل شده است. کلیه پانل‌های فلش قابلیت جابجایی، حذف و اضافه شدن دارد و کاربر می‌تواند با توجه به نوع کار خود، این پانل‌ها را در محیط کار فلش قرار دهد. برای هماهنگ بودن محیط کار شما با تصاویر کتاب، از منوی Windows روی گزینه Panel sets رفته و Default Layout را انتخاب کنید. ناحیه وسیع و سفید رنگی که در وسط صفحه مشاهده می‌کنید stage نام دارد ودر واقع محیط کار اصلی ماست. همه ترسیم‌ها و تصاویر باید در محدوده مرزهای stage قرار گیرد تا نمایش داده شود. سازمان‌دهنده و کنترل کننده محتویات انیمیشین و هر پروژه دیگر در فلش Timwline است. Timwline از فریم‌های زیادی تشکیل شده که هر کدام می‌تواند محتویات مخصوص به خود را داشته باشد.

فهرست مطالب:

  • فصل اول آشنایی
  • محیط کار فلش
  • Stage
  • Timwline
  • لایه‌ها
  • Symbols
  • ترسیم در فلش
  • ایجاد Symbols و استفاده از آنها
  • نکته
  • متحرک‌سازی به صورت Tweening
  • Motion Tweening
  • Ahape Tweening
  • نکته
  • انیمیشن سازی با استفاده از قابلیت Motion Guide
  • دکمه‌های کنترل کننده
  • نکته
  • نکته
  • چگونه به دکمه‌ها صدا اضافه کنیم
  • نکته...
  • اعمال دستور (Actions) روی دکمه‌ها
  • دادن لینک به دکمه
  • Goto
  • Stop
  • FS Command
  • Full Screen
  • Show menu
  • Quit
  • استفاده از دکمه‌های پیش ساخته شده
  • ویدیو کلیپ
  • لودینگ همراه با نشان دادن درصد بارگذاری شده
  • چگونه در فلش فارسی تایپ کنیم
  • (intelligent Persian Typist) ipt
  • نرم‌افزار مریم
  • چگونه به نوشته‌های خود افکت‌های زیبا بدهیم
  • تکنیک سوم
  • سر سخنگو
  • مرحله اول: وارد کردن فایل صوتی
  • مرحله دوم : ترسیم سر سخنگو
  • توجه
  • ویرایش اصوات در Flash Mx
  • مرحله سوم : افزودن شکل دهان
  • توجه
  • مرحله دوم : هر یک از حروف را در لایه‌ای مجزا قرار دهید.
  • مرحله چهارم : متن کوچکتر را به فریم پنجم انتقال دهید
  • مرحله پنچم: ایجاد Shape Tween
  • مرحله ششم: تنظیم تناوبی حرکات حروف
  • مرحله هفتم: یک فریم اصلی در انتها اضافه کنید
  • گسترش حروف
  • مرحله اول : ایجاد متن
  • توجه
  • مرحله دوم: توزیع حروف در لایه‌ها
  • مرحله سوم : کشیدن حروف
  • مرحله چهارم: حروف تغییر یافته را در لایه‌ها توزیع کنید
  • یادآوری:
  • مرحله پنجم : ایجاد مرحله پنجم : ایجاد Shape Tween
  • مرحله ششم : کشیدن حروف تغییر شکل یافته
  • فصل چهارم :
  • صوت و تصویر
  • تکنیک نوزدهم
  • کلید On/Off و پیچ تنظیم شدت صدا
  • مرحله اول: ایجاد دکمه
  • توجه
  • مرحله دوم : ایجاد نوار اسلایدر
  • مرحله سوم: دکمه‌ها و نوار اسلایدر را همگذاری کنید.
  • مرحله چهارم : فایل صوتی را وارد کنید.
  • مرحله پنجم : افزودن ActionsSctipt
  • تکنیک بیستم
  • افزودن فایل ویدیویی به فیلم flash
  • مرحله اول: وارد کردن فایل ویدیویی
  • توجه
  • مرحله دوم : تنظیمات ویدیویی مورد نظر خود را مشخص کنید
  • فصل پنجم
  • جلوه‌های دارای ارتباط متقابل
  • یادآوری
  • تکنیگ بیست و نهم
  • منوهای برگه‌دار
  • مرحله اول : ایجاد لایه‌های مورد نیاز
  • توجه
  • مرحله دوم: ایجاد نوار
  • مرحله سوم : ایجاد برگه‌ها
  • تنظیم پهنای برگه
  • مرحله چهارم: متمایز ساختن برگه انتخاب شده
  • مرحله پنجم : گشودن سایر لایه‌ها
  • مرحله ششم : افزودن برچسب ها
  • مرحله هفتم : افزودن محتویات
  • تکنیک سی و دوم
  • ایجاد آزمون چند گزینه‌ای
  • مرحله اول: ایجا لایه‌های مورد نیاز
  • مرحله دوم: افزودن دکمه‌های رادیویی برای گزینه‌های پاسخ
  • توجه
  • هشدار :
  • مرحله سوم: افزودن سوالات
  • مرحله چهارم: افزودن دکمه Next
  • مرحله پنجم: افزودن صفحه نمایش نمرات
  • مرحله ششم: افزودن کد ActionsScript
  • نکته :
  • تکنیک سی و سوم
  • فرم دریافت اطلاعات از کاربر
  • مرحله اول: ایجاد کادرهای متنی
  • مرحله دوم: افزودن دکمه
  • مرحله سوم: ایجاد فریم دوم
  • مرحله چهارم: ایجاد سومین فریم
  • توجه
  • تکنیک سی و چهارم
  • ارزیابی فرم‌ها
  • مرحله اول: ایجاد کادرهای متنی
  • توجه
  • مرحله دوم: Push Botton را وارد کنید
  • مرحله سوم: ایجاد صفحه نمایش بعدی
  • مرحله  پنجم: افزودن پس‌زمینه
  • تکیک چهل و یکم
  • بارگذاری صفحه همراه با نمایش تدریجی
  • مرحله اول: ایجاد کادر Preloader
  • مرحله دوم: ایجاد انیمیشن Preloader
  • مرحله سوم: افزودن کد ActionsScript
  • توجه
  • مرحله چهارم : ایجاد صحنه‌ها و فیلم اصلی
  • مفاهیم
  • فیلم (Movie)
  • فریم‌ها و Timeline ها
  • Objectها
  • اشیا Shape
  • اشیا Button
  • شی sprite
  • شی Instance
  • اشیا مختلط (Complex)
  • اشیاء گروه‌بندی شده
  • افکتها
  • اشیا و کلاسها
  • متد و ویژگی
  • استفاده از نقطه در دستورات
  • نکات بیشتری درباره علامت گذاری
  • نقطه ویرگول
  • آکولاد
  • ویرگول
  • پنل Actions
  • جدا کردن پنل Actions از طرح
  • پنجره نرم‌افزار
  • چشباندن پنل Actions به طرح پنجره‌ نرم‌افزار
  • -نکته
  • طرح پنل Actions
  • اضافه کردن یک دستور
  • نکته
  • ویرایش دستور موجود در صفحه کلید
  • نکته
  • مرتب کردن پنل Actions
  • تنظیمات پنل Actions
  • استفاده از نکته کد
  • نکته
  • تنظیم نمایش کدها
  • استفاده از پنل‌ Help برای دستورها
  • سنجاق زدن یا برداشتن سنجاق از کد
  • استفاده از اشیاء
  • ایجاد اشیا
  • قواعد نامگذاری
  • ایجاد یک نمونه از شی
  • نکته
  • فراخوانی متدها
  • فراخوانی یک متد از شی
  • ارائه نتایج متد getDate
  • تخصیص ویژگی‌ها
  • تخصیص مقدار به ویژگی
  • توابع
  • استفاده از توضیحات
  • ایجاد یک توضیح
  • نکته
  • Action Script
  • اجزای تشکیل‌دهنده محیط فتوشاپ
  • Menubar
  • شناسایی ابزار
  • شناخت پالت‌ها
  • توضیحی در مورد لایه‌ها
  • باز کردن یک فایل جدید یا فایل موجود
  • ابزار Brush
  • نحوه کارکردن با Brush ها و نحوه تنظیم آنها
  • مشخص کردن پویایی شکل Brush
  • تعیین میزان پراکندگی Brush (Brush Scattering)
  • ایجاد Brushهای بافت‌دار
  • ایجاد Brushهای دوتایی
  • مشخص کردن پویایی رنگ‌ها
  • یک دستور دیگر : Define Brush
  • ابزار History Brush
  • تنظیمات Option Bar
  • ابزار Art History Brush
  • ابزار Gradint
  • ایجاد یک Gradint
  • ایجاد Noise Gradint
  • ابزارPaint Bucket

...

فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 140

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

/ 0 نظر / 4 بازدید