گزارش کارآموزی در اداره ثبت احوال

گزارش کارآموزی در اداره ثبت احوال

 

گزارش کارآموزی در اداره ثبت احوال

اداره ثبت احوال به عنوان اساسی ترین وحیاتی ترین ارگان اسناد هویت وتابعیت مردم .آمار حیاتی را دراختیار داردو جمعیت  عامل اصلی تعیین حجم وظائف وفعالیت های ثبت احوال بوده است.

وظائف سازمان ثبت احوال کشور به قرار زیر است:

۱٫ ثبت ولادت وصدور شناسنامه

۲٫ ثبت واقعه فوت وصدور گواهی فوت

۳٫ تعویض شناسنامه ها

۴٫ ثبت ازدواج وطلاق

۵٫ صدور گواهی ولادت برای اتباع خارجی

۶٫ جمع آوری وتهیه آمار انسانی

۷٫ کارت ملی

اداره ثبت احوال گناباد شامل.بخشهای زیر است: ریاست اداره معاونت اداره کارشناسی بخش کامپیوتر بخش حوزه شهر وروستائی حوزه ۴ کارتهای شناسائی بایگانی دبیر خانه

کار هر بخش با وجود هماهنگی کامل با سایر بخشها انجام می شود. تفکیک فیزیکی هر بخش نیز کمک شایانی به نظم بیشتر در کارهای هر بخش می کند..

 در زمانهای نه جندان دورکارهای ثبت به صورت کاملا دستی انجام می شده که با پیشرفت روزمره . امور اداره به صورت ثبت در کامپیوتروسند انجام می شود.

سندها از ۱۵۰ سال قبل تا به حال در کامپیوتر وارد شده که به این کا ر تغذیه کردن داده گفته می شودوتمامی مشخصات سجلی افراد وارد کامپیوتر می شود.سیتمهای هر اداره  از طریق شبکه به هم متصل هستند .

بنا به موقعیت کاری در قسمت حوزه و بعد در قسمت ا تاق کامپیوتر مشغول بوده ام.

در قسمت حوزه به کار صدور شناسنامه وثبت فوت مشغول بوده ام.که روند کار را به طور خلاصه  با توجه به  امنیت کاری اداره ثبت بیان می شود...

...

فرمت فایل: DOC word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 29

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید

/ 0 نظر / 3 بازدید